Skip to content

Historia pojazdu po VIN

Sprawdź za darmo czy auto, które chcesz kupić - miało jakąś szkodę

Za darmo przeszukam największą bazę szkód samochodowych w Polsce, Europie oraz USA. Otrzymasz informację, czy została odnotowana jakaś szkoda. Zapłacisz tylko wtedy, gdy zechcesz zobaczyć szczegółowe informacje o szkodach.

Chcesz kupić auto premium? Sprawdź je dokładnie po numerze VIN – za darmo!

Używany samochód premium to marzenie wielu kierowców. To auta, które są komfortowe a ich wygląd niemalże się nie starzeje. Musisz pamiętać o tym, że samochody premium dają nieuczciwym sprzedawcom szansę na duży zarobek. Dlatego bądź ostrożna/y przy zakupie używanego auta premium. Sprawdź je dokładnie – zacznij od sprawdzenia po numerze VIN, zupełnie za darmo!

Najpopularniejsze używane auta premium w Europie to przede wszystkim samochody takich marek jak Audi, Mercedes, BMW i Volvo. W dalszej kolejności to auta Alfa Romeo, DS (marka premium PSA Peugeot-Citroen, obecnie należących do koncernu Stellantis), Porsche, Jaguar, Land Rover i Lexus.

Samochody premium są drogie w zakupie i są najbardziej narażone na spadek wartości rezydualnej. Przeciętne auto premium po 5 latach od zakupu warte jest 50% ceny salonowej. Nietrudno policzyć, że skoro właściciel zapłacil za auto ok. 400.000 złotych, to po 5 latach odzyska już tylko połowę.

Zamożni klienci zazwyczaj wymieniają auta co 4 – 5 lat, co sprawia, że rynek aut z drugiej ręki jest stale zasilany w miarę nowymi samochodami.

Używane BMW 7 Ethan Llamas, CC BY-SA 4.0 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0, via Wikimedia Commons

Dlaczego używane auta premium cieszą się dużym powodzeniem?

5 – letnie auto premium, to dla wielu potencjalnych nabywców nadal samochód młody i bardzo atrakcyjny. Nic w tym dziwnego, auto przez okres od 3 do 5 lat mogło być na gwarancji. Ze względu na spadek wartości rezydualnej, takie auto można kupić za połowę ceny nowego.

10 – letnie auto premium to samochód nadal atrakcyjny, z pięknym, ponadczasowym nadwoziem i świetnym wyposażeniem. W dodatku można je kupić za ok. 15 procent ceny auta nowego. Dzięki temu kupno takiego auta jest możliwe dla wielu rodzin.

Oczekiwania nabywcy kontra rzeczywistość

W wielu przypadkach potencjalni nabywcy auta premium myślą tak: skoro auto kupił bogaty człowiek, to na pewno nie oszczędzał na serwisowaniu i naprawach. Zapewne nawet po zakończonej gwarancji, samochód nadal był serwisowany w ASO, przy użyciu oryginalnych części OEM i odpowiednio dobranych płynów najwyższej jakości.

Skoro to auto premium, to na pewno zostało wykonane z części premium, o ponadprzeciętnej trwałości, których nie trzeba często wymieniać.

To w większości mity.

Używany Lexus GS Dinkun Chen, CC BY-SA 4.0 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0, via Wikimedia Commons

Właściciel auta premium mógł je traktować w wyjątkowo paskudny sposób, który znajdzie odbicie w stanie technicznym samochodu. To, że kogoś było stać na wydanie 500 tys. zł na zakup nowego auta, nie oznacza, że ten ktoś nie żałował na serwisowanie.

Być może bogaty właściciel nie dbał w ogóle o samochód, bo wiedział, że za 2,3 albo 4 lata kupi sobie nowy. I wszystkie zaniedbania oraz nieodpowiednie traktowania auta brutalnie zemszczą się na nowym właścicielu, atakując go szeregiem awarii.

Auta premium wcale nie muszą być wykonane w całości z części premium. A poza tym, jak w każdym samochodzie, dojdzie w nich do uszkodzenia zawieszenia, trzeba będzie w nich wymienić osprzęt silnika, dziesiątki czujników i mechanizmów komfortu, naprawić układ hamulcowy, zabezpieczyć je przed korozją, zadbać o ich lakier, przeprowadzić serwis wielu układów.

Używany DS7 Dinkun Chen, CC BY-SA 4.0 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0, via Wikimedia Commons

Dlaczego nieuczciwi handlarze samochodów lubią auta premium?

Dlatego, że samochód premium daje handlarzowi możliwość zarobienia konkretnych pieniędzy.

Nieuczciwi handlarze często kupują samochody używane na aukcjach, organizowanych przez firmy ubezpieczeniowe. W taki sposób mogą stać się posiadaczami aut po wypadkach (najczęściej), nawet po szkodzie całkowitej, samochodów po powodzi, aut po krawdzieży, aut bardzo mocno uszkodzonych.

Wiele aut premium można ściągnąć z bogatych krajów (np. z USA), gdzie właścicielom nie opłaca się samochodu naprawiać. Z różnych powodów. Raz ze względu na ogromne koszty usług, dwa ze względu na to, że właściciela stać na kolejny samochód.

Załóżmy, że nowe auto premium w salonie kosztowało ok. 500.000 złotych.

Po 5 latach średnia cena samochodu na rynku aut używanych to 280 – 350 tys. złotych, w zależności od wersji, przebiegu i upodobań właściciela.

Nieuczciwy handlarz kupuje rozbity samochód na aukcji firmy ubezpieczeniowej za 120 tys. złotych. Następnie sprowadza go do rodzinnego kraju, dokonuje wszelkich opłat (10 tys. złotych, w tym koszty transportu).

Na miejscu kieruje pojazd do zaprzyjaźnionego warsztatu. Ten pozyskuje części blacharskie i mechaiczne z demontażu (o wartości 40 tys. złotych), montuje je, poza tym przeprowadza inne naprawy po najniższych kosztach, aby móc doprowadzić pojazd do dobrego stanu technicznego. A przede wszystkim zapewnić mu idealny wygląd zewnętrzny. Za wszystkie czynności warsztat może policzyć sobie ok. 15 tys. zł.

Łączny koszt to 185 tys. złotych.

Nieuczciwy sprzedawca może wystawić auto na sprzedaż za 255 tys. złotych. Auto będzie mieć najbardziej atrakcyjną cenę na rynku (skoro średnia to 280 – 350 tys. zł), co już samo w sobie będzie ogromnym magnesem dla klientów.

Samochód może pobić konkurentów jeszcze na kilka sposobów:

•          Po „korekcie” przebiegu, 5 letnie auto premium będzie miało najniższy przebieg wśród konkurencji. W nowoczesnych autach specjalista podłącza tylko komputer diagnostyczny, aby zmienić wskazania licznika elektronicznego na desce rozdzielczej.

•          Profesjonalna sesja zdjęciowa i przyciągający opis (auto od bogatego właściciela, który dbał o nie jak o własną żonę) zdobędą serca wielu potencjalnych nabywców.

•          Dodatkowym atutem mogą być sfałszowana historia serwisowa, gwarancja, która nigdzie nie obowiązuje i wiele innych.

Takie auto nieuczciwy sprzedawca sprzeda bardzo szybko. W trakcie negocjacji zmniejszy cenę do 250 tys. złotych. Zadowolony kupujący zapłaci tą kwotę, będąc pewnym, że dokonał świetnej transakcji, kupując mało zużyte auto premium, w idealnym stanie, o kilkadziesiąt tys. złotych tańsze od konkurencji.

Nieuczciwy sprzedawca zarobi 65 tys. złotych na czysto.

A kupujący? W zależności od jakości wykonanej naprawy i zastosowanych części, zorientuje się po kilku lub kilkunastu tygodniach, że jego idealne auto premium jest dalekie od ideału.

Używane Audi S6 Dinkun Chen, CC BY-SA 4.0 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0, via Wikimedia Commons

Sprawdź auto premium po VIN – za darmo!

Chcesz kupić używany samochód premium?

Po pierwsze – sprawdź, czy na dany samochód są jakieś wpisy w bazach ubezpieczycieli i Policji z całego świata.

Wejść na stronę HistoriaSzkod.pl, wpisz nr VIN samochodu i otrzymaj odpowiedź całkowicie za darmo.

Sprzedawca nie chce podać numeru VIN? – zrezygnuj z zakupu auta!

Są wpisy? Auto może być kradzione, po wypadku, po powodzi, właściciel nie skorzystał z akcji naprawczej (nie dbał o samochód) – zrezygnuj z zakupu auta!

Nie ma żadnych wpisów? Dobrze! To auto warte jest dalszego sprawdzenia!

Sprawdź dokładną historię auta premium za niewielkie pieniądze!

Wykup płatny raport na stronie HistoriaSzkod.pl! Za jedyne 59 złotych uzyskasz dostęp do mnóstwa interesujących informacji. W tym między innymi – zarejestrowanych przebiegów.

Sprawdź dokładny stan techniczny samochodu premium za ułamek jego ceny!

Nie odkryłaś/odkryłeś nic złego w wykupionym raporcie? Świetnie!

Teraz musisz sprawdzić samochód w wybranym przez siebie warsztacie albo Stacji Kontroli Pojazdów i w warsztacie. To konieczne! Dopiero po przeprowadzeniu kompleksowego badania stanu technicznego auta możesz podjąć decyzję o jego zakupie.

Możesz też zlecić badanie auta przed zakupem rzeczoznawcom samochodowym – skorzystaj z oferty Motocontroler. To największa i najbardziej zaufana sieć ekspertów motoryzacyjnych w Polsce.

Opinia zdjecie
Expert radzi

Kupując używany pojazd, zgodność z dokumentami jest jednym z najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę.

Powiązane tematy